2018. december 30., vasárnap

2018

2018 számokban:

A minap eszembe jutott, hogy tavaly szerettem volna megfutni 2017 km-t, ami nem sikerült, sőt, szinte egyáltalán nem futottam. Érzésre idén is keveset, de érdekelt, hogy mégis mennyi az annyi, így felütöttem a Polarflowt és meglepetésemre 2000 km felettit teljesítettem az órám szerint. Az utóbbi hónapokban teszteltem egy Garmin-t is, amiben szintén 200-250 km van, így bár tényleg nem gondoltam, egész pofás kis futóévet zárok. A fenti kilométerek alatt megközelítőleg 15000 m szintet másztam meg, ami tekintve hogy 90%-ban sík aszfalton edzek és futok, annyira nem is rossz.

A futást pont 3 éve kezdtem, felívelő futókarriert nem tudok felmutatni azóta sem. :) Volt, hogy jobban ment, de inkább nem. Sokáig kerestem a futásban a flow-t, amiről annyian beszélnek, talán másfél év és sok km is eltelt, mire elkezdtem elengedni az időeredményeket és a távokat és jöttek az örömfutások. 
Az idei évem futás terén is sok változást hozott. Februárban elkezdtem edzeni a néhai Fuss Te Is, ma már Plandurance Akadémiával, Lőrincz Olivér és Moós Gergő irányítása alatt, pulzuskontrollal. A hosszú kihagyás után hamar jöttek az eredmények, viszonylag gyorsan idomult a pulzusom, tavasz végére 145-147-es bmp-vel 5.30-6.00-ás km-eket futottam (tudom, ez általánosságban nem túl nagy eredmény, de nekem hatalmas ugrás volt). Két edzésciklus után futottam egy2 óra körüli félmaratont nem túl optimális körülmények között (hajnali kelés, nyári kánikula), így optimistán belefogtunk egy gyorsító edzésbe, aminek sajnos a betegségem súlyosbodása miatt már nem jutottam a végére. 
Az év utolsó negyede katasztrófa volt (eredményes) futás szempontjából. Egyelőre a pulzusom sem idomodik a gyógyszerállítások óta, az edzéseimet sem tudom kellő rendszerességgel csinálni, ráadásul volt egy kisebb műtétem is, így minden a feje tetején áll egyelőre.

2018 futóélményekben:

Az évet januárban a Bakonyban kezdtem Szandrával a Téli Bakony teljesítménytúrán. Fantasztikus volt, ahogy Bakonybélből, az őszből elindulva a Kőris hegyen már a tél volt az úr, majd visszaereszkedve ismét az őszbe érkeztünk.



Februárban futottam egy Balboát szintén kedvesviccesfutós társakkal. Top hangulat, egészen jó idő (hideg voooolt), mászós felfelék, zúzós lefelék, 2019-ben is megyünk.


Márciusban Dömösön futottunk egy kokárdát két STG csapattal, Rám-szakadék, Vadálló kövek, Prédikálószék útvonalon.



Áprilisban Ildivel és a sógorommal futottunk egy nagyon jókedvű, napos Spartan Sprintet Nagykanizsán. Igazi boldogságos Fun Run volt ez, hatalmas nevetésekkel és nagy beszélgetésekkel. Ezt követte egy Gerecse50, a tavalyi gyaloglós év után immár futva.
















Májusban bohóckodtunk egy rémeset Cseszneken Ildivel a Pannonhajszán, ő sérülten, én egy hányós vírussal, aztán fájó szívvel de pont emiatt szkippeltem a pápai Military Survival Runt.



Júniusban ismét Ildivel toltunk egy baromi jó hangulatú Spartan Supert Várgesztesen, ismét sok röhögéssel és végre sooook sárral, imádtam!




A július igazán mozgalmas volt, bejött egy schneebergi túra, ahol picit futottam is, majd az év legfantasztikusabb versenye Ausztriában az Erzbergen,  a Rockman/woman Dirt Run. Ebben a hónapban indítottam el a blogot is és futottuk meg első Szénás körünket.














Az augusztus és szeptember viszonylag eseménytelenül telt, leszámítva, hogy családunk bővül egy Gizi vizslával, jövőbeli futótársammal és beborult az addigi kezelésem, aminek okán egy hétig azt hittem, hogy belefogok pusztulni, plusz két hétig nem volt hangom.

Október idén a miskolci Spartan Sprintről és Beastről szólt (de azért az elején futottam egy 54 perces 10 km-t is). Mindkét nap futottam, a beast annyira szétszedett fejben, hogy azóta sem tudtam megírni róla beszámolót...Az első olyan versenyem, ahol féltávnál fel akartam adni. Végül bekúsztam, másnap pedig egy csuda sprintet futottam a barátaimmal, ami kicsit feledtette a szégyenletes előző napot.



Novemberben Szandival egy ködös Tanúhegyek TT-t futottunk, majd decemberben Szabit csábítottam el egy második Szénás körre.


Tartalmas kis év volt ez is, köszönöm mindenkinek, aki velem volt, remélem jövőre veletek ugyanitt ;) 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése